DE LA VILLE DE PARIS.
353
[i57i]
ture faicte des lettres du Roy, données à Fontaine­bleau, le troisiesme jour du present mois, a esté conclud, advisé et deliberé, attendu que par lesd, lettres Sa Majesté ne faict declaration de sa volunté, et partant que l'on pourroit nommer personnes d'autres profession et estat que de ceulx dont il en­tend soy aider pour son service, que mondict sieur lePrevost des Marchans se retirera par devers Sadicte Majesté et icelle supplira très humblement luy en faire declaration, pour y obeir et satisfaire cn tout et partout.
Sanguin et Le Prebstre.
Cedict jour, a esté proposé par mondict sieur le Prevost des Marchans comme il y avoit procès en la court de Parlement, à cause de deux estatz de Con­seillers de ladicte Ville, baillez à m0 Jacques San­guyn et sire Claude Le Prebstre f1', au lieu desquelz estoient rentrez mM Nicolas Dugué et Guillaume de Courlay, par le moyen de l'eedict de paciffication; lequel procès estoit meu à cause des difficultez que l'on pretendoit estre sur le Registre. Partant desi-roict ledict sieur Prevost des Marchans estre esclarcy pour la my Aoust prochaine.
Et après avoir veu en la presente assemblée la deliberation faicte en l'Hostel de lad. Ville, lexxvin" jour de Septembre dernier passé, et lecture faicte d'icelle, a esté arresté, conclud et ordonné que la­dicte deliberation et ordonnance dudict xxvin0 Sep­tembre tiendra et sortira son plain et entier elïecl.
Fontaine donnée a la Ville par la Royne.
A l'issue de laquelle assemblée, mondict seigneur le Prevost des Marchans à declaré à la compagnie que la Royne, rendant tesmoignage de la bonne af­fection qu'elle porte à cestedicte Ville et au bien et commodité des bourgeois, manans et habitans en icelle, avoyt donné à icelle Ville ung bon cours d'eaue provenant de la fontaine de son Palais des Tuilleries f'2', pour estre répendu et conduict par tuyaux aux lieux les plus necessaires de cestedicte Ville, suyvant le desseing'et eschantillon que mon­dict sieur le Prevost des Marchans en a presenté à icelle assemblée. Laquelle compagnie auroit bien humblement remercyé lad. dame, ensemble ledict sr Prevost, de ce que dessus.
CCCCLX1II [CL]. ---- DÉCLARATION DU Roy [et DU CONSEIL PRIVÉ"
TOUCHANT LADITE ELECTION.]
6 août 1571. (B, fol. 109 r°-)(3)
«Le Roy, après avoir oy le sr Marcel, Prevost des Marchans de sa bonne ville et cité de Paris, sur l'in­terpretation d'une lettre escripte par Sa Majesté, le troisiesme de ce present mois (4-, aux Prevost des Marchans et Eschevins de lad.Ville, par laquelle Sa Majesté leur mandoit faire eslection en chacun quar­tier d'icelle Ville de trois bourgeois, non officiers de Sad. Majesté, et en envoyer promptement ie roolle, a declairé que lesd, trois personnaiges que icelle Sad. Majesté a mandé eslire, estre des plus notables de chacun desd, quartiers et qui ont bonne
cognoissance des personnes qui y resident, sans toutesfois exception de leurs vaccations et qualitez, ayant Sad. Majesté commandé aud. Marcel faire promptement procedder à icelle éllection, pour aussy tost luy en envoyer le roolle.
"Faict au Conseil privé du Roy, Sa Majesté y estant, séant à Fontainebleau, le sixiesme jour d'Aoust 1571.»)
Signé: "CHARLES:-,.
Etau dessoubz: "Pinart.:.
f Voir ci-dessus, au 28 septembre 1570, p. 191-192.
(s' Pour la description et l'emplacement précis de la fontaine des Tuileries, cf. Berty, Topographie historique du vieux Paris, I. II, 1868, p. 87-39. Il donne le texte d'une lettre de Catherine de Médicis à M. de Villeroy, en date du 9 septembre 1567, °11 -' est question de cette fontaine et d'un projet de canal destiné à réunir le jardin avec la rivière.
(3) Le texte n'en a pas été transcrit sur le Registre A, non plus que celui de la pièce suivante.
W Ci-dessus, n° CCCCLXI, p. 352.
45